søndag den 11. januar 2015

Sten mellem planter.


Jeg har en svaghed for den kontrast, der kan opstå mellem havens planter og de granitsten, der kan placeres mellem disse. Det har noget at gøre med den fornemmelse af natur, der kan opstå mellem disse to elementer, hvor planternes sarte blødhed, lethed og ynde bliver særlig tydelig sammen med stenenes barske og rå hårdhed.



I det hele taget ligger jeg under for glæden ved at beskæftige mig med haven, det at bygge den op, skabe sammenhænge og søge naturlighed, udløser en indre tilfredshed og skaberglæde. Når jeg derefter foreviger resultaterne gennem mit kamera, har jeg billeder af haven som den ser ud lige nu, som en dokumentation af en tilstand, der hurtig vil ændre sig. Man må jo se haven som en levende organisme, der år efter år udvikler og forandrer sig, dels gennem havens `egen kraft` (naturen) og dels gennem menneskets indgriben og regulering, som kan være styret af nye tanker og idéer, et forhold, der vil fortsætte, så længe som haven og mennesket følges ad.



Stemning der opstår mellem det skabte og lysets magi, samt farver, dufte, lyde og alt det andet sanselige, giver den totale haveoplevelse.

























































































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar